Jak przygotować się na pierwsze spotkanie z adwokatem ?

tło_PPSC adwokat Kraków Proniewski Przybyłka, kancelaria adwokacka w Krakowie,

Twój cel
Nasza wiedza
Wspólny sukces

Publikacje

piotr

Jak przygotować się na pierwsze spotkanie z adwokatem ?

Aby spotkanie z adwokatem – w szczególności to pierwsze – przebiegło sprawnie i efektywnie warto się do niego odpowiednio przygotować. Przedstawiam kilka przydatnych porad w tym zakresie.

Trzy kluczowe kroki przygotowania do konsultacji prawnej

Po pierwsze bądź przygotowany do klarownego opisania stanu faktycznego, który wymaga oceny prawnej. Przypomnij sobie kluczowe fakty, zdarzenia, dokumenty. 

Po drugie przygotuj harmonogram zdarzeń, które będziesz prezentować; notatka z chronologią zdarzeń na pewno pomoże ci w pełny sposób przedstawić stan faktyczny. 

Po trzecie jasno sformułuj swoje pytanie prawne lub obszary w, których masz wątpliwości. 

Niezbędna dokumentacja 

Zabierz ze sobą dokumenty; jakie ? Wszystkie, które mogą mieć jakikolwiek związek ze sprawą. Przygotuj je w kopiach, które ew. będziesz mógł zostawić adwokatowi, posortuj dokumenty wg. dat, zaznacz co istotniejsze dokumenty lub ich fragmenty.

Przygotuj się na naprawdę szczerą rozmową w, której nie będziesz miał obaw co do ujawnienia także faktów Twoim zdaniem niekorzystnych. Adwokat musi mieć pełny obraz sytuacji. Pamiętaj, że adwokat zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy wszystkich informacji, które od Ciebie uzyska. 

Piotr Proniewski, adwokat Kraków

Luty 2023

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kontakt


NIP: 9442193874
REGON: 120814066

PPSC ADWOKAT KRAKÓW

ul. Konopnickiej 5/4
30-302 Kraków
kancelaria@ppsc.pl
(+48) 12 345 56 94
(+48) 609 521 68

PPSC ADWOKAT TYCHY

ul. Wschodnia 18
43-100 Tychy
kancelaria@ppsc.pl
(+48) 12 345 56 94
(+48) 609 521 683

PPSC ADWOKAT ŚWIĄTNIKI

Franciszka Bielowicza 57/3
32-040 Świątniki Górne
(+48) 12 345 56 94
(+48) 609 521 683

Panel klienta

Każdy z naszych Klientów otrzymuje swoje konto w Panelu Klienta.